Pri klamstve človek zvažuje pravdepodobnosť prichytenia aj to, či sa bude môcť ráno pozrieť v zrkadle do vlastných očí, hovorí behaviorálny ekonóm Maroš Servátka. Slovák, ktorý založil v Sydney laboratórium experimentálnej ekonómie, v rozhovore pre Forbes vysvetľuje, ako sa ľudia rozhodujú, aké triky používajú firmy, keď chcú zvýšiť predaj, a aj to, prečo je skeptický voči anketovým prieskumom.

  • VEDA ZUZANA MATUŠČÁKOVÁ, REDAKTORKA FORBESU

 

Celý rozhovor s Marošom Servátkom si môžete prečítať tu.

Maroš Servátka

Maroš Servátka sa zaoberá experimentálnou a behaviorálnou ekonómiou. Má skúsenosti s poradenstvom firmám, vládam a charitám v oblasti behaviorálnych prístupov a riešení. Je profesorom ekonómie na Macquarie Graduate School of Management v Sydney, zakladajúcim riaditeľom MGSM Vernon L. Smith Experimental Economics Laboratory a hosťujúcim profesorom na Katedre financií Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Je zakladateľom a bývalým prezidentom Slovenskej ekonomickej spoločnosti. Pôsobí v redakčnej rade časopisu Journal of Behavioral and Experimental Economics. Je držiteľom ocenenia Ronald Coase Institute Outstanding Alumni Award za rok 2019.

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.