V dňoch 8. až 21. júla 2012 sa na pôde Mykolas Romeris University vo Vilniuse uskutočnil tretí ročník letnej školy s názvom „Law and Economy in the Global Village of Financial crisis“, ktorého spoluorganizátorom a zároveň účastníkom bola aj Národohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave.
NHF EU v Bratislave v spolupráci s Torun School of Banking (Poľsko) a Mykolas Romeris University (Vilnius, Litva) organizovali v rámci programu LLP Erasmus – Intensive Programme v poradí už tretí ročník letnej školy pod názvom „Law and Economy in the Global Village of Financial crisis“. Hosťujúcou univerzitou bola pre tento ročník Mykolas Romeris University v litovskom Vilniuse. NHF EU v Bratislave reprezentovalo na letnej škole celkovo 12 zástupcov, z toho 9 študentov a 3 učitelia.
Program letnej školy sa skladal zo zaujímavých prednášok, workshopov, diskusií a prípadových štúdií. Okrem vystúpení sa študenti spolu s učiteľmi zúčastňovali aj počítačových experimentov, či každodenných diskusných skupín, ktoré tematicky nadväzovali na prednášku konajúcu sa v príslušnom dni. Popri zahraničných lektoroch sa študentom predstavili aj traja učitelia z Národohospodárskej fakulty EU v Bratislave, a to:
- Ing. Mária Vojtková (Katedra bankovníctva a medzinárodných financií) s príspevkom podnázvom „Rethinking the International Monetary System – The Last Days of the US Dollar Dominance?“,
- Ing. Michal Habrman (Katedra hospodárskej politiky) s príspevkom pod názvom „Fiscal Authorities and Their Activity Related to Economic Crisis“,
- a Ing. Marián Vongrej, PhD. (Katedra ekonomickej teórie) s príspevkom pod názvom „Importance of written and non-written rules for healthy society“.
Letná škola bola prínosom nielen z hľadiska profesionálneho, pedagogického, či vedecko-výskumného, ale aj z hľadiska osobnostného. Slovenskí účastníci mali možnosť spoznať názory a argumenty litovských a poľských študentov a tiež názory vyučujúcich na vybrané témy týkajúce sa súčasnej finančnej a ekonomickej krízy, nadviazať kontakty na spoluprácu do budúcnosti, vidieť spôsob prezentovania a výučby zahraničných lektorov a v neposlednom rade zdokonaliť svoje jazykové schopnosti.