Zimný semester 2015/2016
1. TÝŽDEŇ
Typológia masmédií
Rozlíšenie masmédií podľa nosiča a obsahu- tlačené, elektronické, pasívne, on-line interaktívne masmédiá.
2. TÝŽDEŇ
Žurnalistika a spoločnosť
Médiá, novinári, publikum, verejná mienka, spoločnosť. Vplyv informácií na dianie v spoločnosti – koncepcia „media-driven society“ – ako médiá hýbu spoločnosťou.
3. TÝŽDEŇ
Žurnalistika a rozhodovanie
Profesionálne princípy a postupy novinárov – zber informácií a ich spracovanie – vyváženosť, rovnaké zaobchádzanie s údajmi.
4. TÝŽDEŇ
Vyhľadávanie správ
Základné techniky zberu informácií – dokumenty, ústny prejav respondentov, pozorovanie.
5. TÝŽDEŇ
Výber správ
Spravodajské hodnoty v správach – blízkosť, zaujímavosť, aktuálnosť.
6. TÝŽDEŇ
Zhromažďovanie správ
Rozhovor ako primárny zdroj informácie – druhy otázok, kladenie otázok – neutralita voči respondentom.
7. TÝŽDEŇ
Hodnotenie informácií
Ako pristupovať k zdrojom informácií – základné postupy pri vyhľadávaní, etiketa.
8. TÝŽDEŇ
Zostavovanie správ
Princípy obrátenej pyramídy – od najdôležitejších informácií po informácie okrajovo súvisiace s ťažiskom. Odpovede na otázky – kto, kedy, ako, s kým a prečo.
9. TÝŽDEŇ
Redigovanie správ
Princípy úpravy textov, skrátenie dĺžky textu, preklad z hovorovej reči do písomného prejavu.
10. TÝŽDEŇ
Práca so slovami
Ako vytvárať titulky článkov, popisy pod fotografie, ako citovať hovorené slovo, parafrázovanie výrokov respondentov.
11. TÝŽDEŇ
Práca s číslami
Koľko čísiel použiť v článku, ako ich zaokrúhľovať, ako vytvárať tabuľky, jednotlivé typy grafov, organizačné schémy, schéma majetkových prepojení firiem, mapy.
12. TÝŽDEŇ
Práca s obrazom
Práca s fotografiou v jednotlivých médiách – spôsob rozmiestnenia obrazu v tlačenej podobe.
13. TÝŽDEŇ
Noviny ako celok
Zásady grafickej úpravy tlačených médií – princíp vyváženosti slova a obrazu.