Výsledkom dlhoročnej spolupráce Katedry poisťovníctva a poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s. bol aj workshop, ktorý sa konal dňa 12. novembra 2014 na pôde Ekonomickej univerzity v Bratislave. Témou workshopu boli nové trendy v poistnom obchode a zmena správania sa distribučných kanálov.

Cieľom workshopu bolo nielen prepojenie teoretických poznatkov s pohľadom odborníkov z praxe, ale aj poukázanie na význam poisťovníctva v celospoločenskom meradle. Pridanou hodnotou podujatia, ktoré študenti hodnotili vysoko pozitívne, bola možnosť bližšie sa pozrieť na distribučné procesy v poisťovniach, ako aj riešenie reálnych problémov súvisiacich s nástupom digitálnej éry. Podujatie zaznamenalo veľký úspech spomedzi študentov všetkých ročníkov rôznych študijných programov, pričom sa ho zúčastnili aj členovia Katedry poisťovníctva a zástupcovia Allianz- Slovenskej poisťovne - pán Marián Bilik, riaditeľ odboru ľudských zdrojov a pani Viera Jurická z odboru ľudských zdrojov. V rámci podujatia najskôr vystúpil pán Marko Tomašovič, člen predstavenstva a viceprezident pre rezort obchodu životných poistení. Na začiatku svojho vystúpenia poukázal na charakter poistenia vo vzťahu k distribúcii a obchodu, ako aj potrebu uvedomenia si, že poistenie nie je služba, ktorá sa kupuje, ale predáva. Uvedomenie potreby poistenia nespočíva v osobe klienta, ale práve poisťovňa musí na túto potrebu poukázať. Nástrojom na uspokojenie potrieb potenciálnych klientov sú poistné produkty šité na mieru klienta. Dôležitú úlohu v tomto trende zohráva aj nástup digitalizácie, ktorý neobišiel ani poisťovníctvo a zhromažďovanie informácií o klientoch a ich správaní z rôznych zariadení, ktoré využívajú v každodennom živote. Z aktuálnych trendov nemožno vynechať ani vplyv sociálnych sietí, ktoré v súčasnosti zohrávajú dôležitú úlohu. Ich význam by však v oblasti poistných obchodov mal podľa pána Tomašoviča v budúcnosti klesnúť. Následne študentom a hosťom priblížil svoj pohľad aj pán Marek Blaha, riaditeľ odboru životnej siete. Svoje vystúpenie začal zistením vedcov z University of Pennsylvania, že poisťovníctvo je „najmenej pochopenou odvetvím na svete“ a to nielen zo strany klientov, ale aj poisťovní a regulátorov. Na tieto skutočnosti nadviazal aj v ďalšej časti svojej prezentácie, kde poukázal na reálne problémy tejto disharmónie v oblasti budúceho zabezpečenia jednotlivcov, ale aj meniacej sa demografickej štruktúry obyvateľstva. Účastníkom workshopu priblížil tiež dopady globálnych zmien v úrokových sadzbách na investičné aktivity jednotlivcov vo vzťahu k finančnej gramotnosti a rizikovej averzii. Prezentované fakty podnietili študentov k búrlivej diskusii. Študenti mali možnosť získať zaujímavé knižné publikácie, ako i vecné ceny za zaujímavé príspevky do diskusie. Hlavnú cenu – aktívne stráviť deň v Allianz – Slovenskej poisťovni, a.s. s možnosťou spoznať činnosť jednotlivých oddelení a zároveň prijať pozvanie na obed s prednášajúcimi hosťami získal študent tretieho ročníka študijného programu Poisťovníctvo. Veríme, že mu výhra prinesie okrem zážitkov aj odborné poznatky.

 

Fotogaléria

workshop nove trendy

workshop nove trendy2

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.