Zimný semester 2015/2016

1. TÝŽDEŇ

Informačná spoločnosť

  • Teórie informačnej spločnosti Bella, Reicha, Castllsa, Shillera, Habermasa, Giddensa
  • SWOT analýza, určenie pozície mediálneho podniku, projektu

 

2. TÝŽDEŇ

Masové média a súčasná ekonomika

  • Postindustriálna spoločnosť a médiá
  • Definovanie trhovej pozície mediálneho podniku

 

3. TÝŽDEŇ

Koncepcia mediaeconomics 

  • Konkurencia obsahu, voľného času, reklamy, mediaplánovanie
  • Založenie a rozvoj podniku

 

4. TÝŽDEŇ

Mediálny trh a vydavateľská politika 

  • Vývoj priemyslu tlačených médií, typy trhu, konkurencia, trendy
  • Audiovizuálny sektor v mediálnom priemysle, konkurencia, trendy
  • Evolúcia stratégie rozhlasu, komerčný, verejný rozhlas – financovanie
  • Konvergencia trhov masmédií
  • Aký mediálny tovar budeme vyrábať

 

5. TÝŽDEŇ

Konkurencia na trhu médií

  • Princípy riadenia

 

6. TÝŽDEŇ

Štruktúra masmédií v Slovenskej republike

  • Aktuálna štruktúra masmédií v Slovenskej republike a jej komparácia s vybranými krajinami

 

7. TÝŽDEŇ

Ekonomika

  • Fixné a variabilné náklady, výnosy
  • Prevádzkový rozpočet

 

8. TÝŽDEŇ

Ekonomika televízie

  • Plánovanie hotovostných tokov v mediálnom podniku

 

9. TÝŽDEŇ

Ekonomika rozhlasu 

  • Definovanie jednotlivých pozícií v mediálnom podniku

 

10. TÝŽDEŇ

Kapitola z hospodárenia online médií

  • Modely odmeňovania v médiách – prínosy a riziká

 

11. TÝŽDEŇ

Najväčšie slovenské podniky v oblasti masmédií

  • Spoločnosť 7 Plus, Ringier, Petit Press a iné

 

12. TÝŽDEŇ

Svetové korporácie – spolupráca či konkurencia

  • Bertelsmann, News Co., Viacom, Vivendi Universal, Walt Disney
  • CNN, BBC, MTV, FG, WSJ, NYT, El País, Die Zeit, The Economist atď.

 

13. TÝŽDEŇ

Najväčšie masové médiá a trendy ich vývoja

  • Modely a akciové trhy, novinár – reklama a public relations
  • Ako udržať autorov v médiu

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.