Zimný semester 2015/2016

1. TÝŽDEŇ

Predmet metodiky výučby ekonómie

  1. Vymedzenie metodiky výučby  
  2. Závislosť metodiky výučby predmetu od jeho obsahu a zloženia študujúcich
  3. Dva atribúty a dve stránky prípravy vysokoškolských učiteľov
  4. Teoreticko-odborná príprava
  5. Metodická príprava
  6. Organizácia učebného procesu

 

2. TÝŽDEŇ

Úloha a miesto učiteľa na vysokej škole

  1. Osobnosť vyučujúceho ako subjektívny faktor metodiky
  2. Úloha učiteľa: a) teoreticky správne zvládnuť problematiku na báze najnovších neustále dopĺňaných poznatkov; b) schopnosť problematiku predniesť a viesť študenta k samostatnej práci
  3. Práca so začínajúcimi učiteľmi

 

3. TÝŽDEŇ

Vedecký a tvorivý prístup k výučbe ekonómie

  1. Vedecký prístup k výučbe ET. Proces vyučovania ako jednota objektívneho a subjektívneho
  2. Tvorivý prístup k výučbe ET. Ekonómia ako živá a neustále sa vyvíjajúc veda
  3. Prepojenosť teórie a praxe
  4. Vedecká organizácia pedagogickej práce

 

4. TÝŽDEŇ

Problémové vyučovanie

  1. Aktívne vyučovanie – teória a prax aplikovania v učebnom procese
  2. Podstata, ciele a význam problémového vyučovania
  3. Metodika prípravy a organizovania seminárov problémového charakteru
  4. Požiadavky na učiteľa z aspektu problémového vyučovania

 

5. TÝŽDEŇ

Názornosť vo výučbe a metodika používania technických prostriedkov

  1. Názornosť a jej miesto vo výučbe ET
  2. Druhy názorných pomôcok
  3. Prostriedky na vyjadrenie názornosti
  4. Niektoré metodické otázky prípravy a využívania názorných pomôcok a technických prostriedkov

 

6. TÝŽDEŇ

Aktivizujúce vyučovacie metódy

  1. Význam tvorivosti vo výchovno-vzdelávacom procese
  2. Rozvoj tvorivosti a intelektových schopností na vyučovacích hodinách
  3. Vyučovacie metódy, ich klasifikácia. Stručný opis vyučovacích metód
  4. Netradičné formy organizácie prednášky
  5. Aktivizujúce metódy na seminároch: skupinové vyučovanie, participačné metódy (situačné metódy, hranie rolí, brainstorming).

 

7. TÝŽDEŇ

Metodika prípravy prednášky

  1. Vzťah obsahovej a metodickej prípravy prednášky
  2. Východiskové faktory na prípravu prednášky
  3. Bezprostredná príprava prednášky
  4. Metodika písomnej prípravy prednášky a metodika prednášania
  5. Reč a jazyk prednášateľa
  6. Tvorivé pracovné prostredie v posluchárni
  7. Modernizácia výučby a názornosť prednášok

 

8. TÝŽDEŇ

Vzorová prednáška

  1. Vzorová prednáška

 

9. TÝŽDEŇ

Metodika prípravy a vedenia seminára

  1. Úloha seminára vo vyučovacom procese. Vzťah prednášky, seminára a individuálneho štúdia
  2. Druhy seminárov a ich charakteristika
  3. Obsahová a metodická príprava učiteľa na seminár. Štruktúra seminára
  4. Učebno-poznávacia funkcia seminárov. Kontrola plnenia úloh
  5. Konspektovanie. Príprava referátov na seminár
  6. Priebeh seminárov
  7. Učebno-pomocná a učebno-výchovná funkcia seminárov

 

10. TÝŽDEŇ

Vzorový seminár

  1. Vzorový seminár

 

11. TÝŽDEŇ

Metodika tvorby písomných prác pri štúdiu ekonómie

  1. Druhy písomných prác
  2. Seminárna práca a jej význam
  3. Postup spracovania písomnej práce
  4. Náležitosti a formálna úprava písomnej práce
  5. Práca s literatúrou
  6. Najčastejšie chyby pri písaní
  7. Prezentácia seminárnych prác

12. TÝŽDEŇ

Metodika skúšania

  1. Úloha skúšky
  2. Zostavovanie skúšobných otázok. Spôsob výberu otázok
  3. Priebeh ústnej skúšky
  4. Písomné skúšky
  5. Hodnotenie odpovedí študentov. Úsilie o objektivizáciu kritérií na skúškach
  6. Štátne skúšky

 

13. TÝŽDEŇ

Príprava učebných textov pre jednotlivé formy štúdia

  1. Úloha učebníc, skrípt, metodických pomôcok, iných písomných prác a digitálnych materiálov pedagogickom procese
  2. Učebnica, funkcie učebnice a požiadavky na učebnicu
  3. Využitie existujúcich domácich a zahraničných učebníc. Nevyhnutnosť tvorby vlastných učebných textov